use

use

welcome
use

use

welcome

روش هایی برای تقویت پوست

پیری پوست، مشکلات مادرزادی، رژیم های غذایی و اختلال های هورمونی دلایل از بین رفتن استحکام پوست هستند. مطمئناً، پوست بدن ضخیم تر و مقاوم تر از پوست صورت است (به غیر از بالاتنه)، اما پوست بدن نیز در معرض شرایط خاص و مشکلات خاص خود قرار دارد. در این میان، ساییدگی و فشار لباس ها، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تغییر وزن، عواملی هستند که سرعت شل شدن پوست بر اثر افزایش سن را سرعت می‌دهند.

ادامه مطلب ...

روغن ماهی، دوستدار پوست

تحقیقات انجام شده در دانشگاه منچستر نشان می دهد که مصرف روزانه مکمل های روغن ماهی (حاوی اسیدهای چرب امگا- 3) خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.در بسیاری از مطالعات پیشین خواص امگا- 3 از جمله پیشگیری از بیماری های قلبی- عروقی، کاهش فشارخون، بهبود عملکرد مغزی و ... به اثبات رسیده بود. اما این مطالعه برای نخستین بار ارتباط اسیدهای چرب امگا-3 و سرطان پوست را مورد بررسی قرار داده است.

ادامه مطلب ...

فواید شنا برای سلامتی

 بزرگسالان، اشخاصی که اضافه وزن دارند، زنان باردار، افرادی که دچار کمردرد مزمن هستند و تقریباً تمام افراد می‌توانند شنا کنند. بدن در آب سبک تر است، بنابراین انجام حرکات ساده تر می‌شود و دردهای مفاصل تسکین می‌یابد. همزمان، مقاومت آب باعث کار کردن بیشتر ماهیچه ها ‌می‌شود.

ادامه مطلب ...

نقش کاروانسراها در سیر زندگی ایرانیان

از زمان های کهن تا روزگار پهلوی اول، کاروانسراها نقش مهمی در سیر زندگی ایرانیان و روابط و تعامل اجتماعات گوناگون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آیینی، اعتقادی و… داشته اند.
هنگامی که تنها وسیله رفت و آمد پای پیاده یا استفاده از چهارپا بود، طی کردن مسیرهای طولانی و صعب العبور برای خرد و کلان به وجود منازلی وابسته بود که در مسیر راه های ارتباطی قرار داشت که این منازل پل ارتباطی با منزلی دیگر تا رسیدن به نقطه هدف بود.

ادامه مطلب ...

فشار خون بالا و ورزش

خون در رگهای بدن تحت اثر فشار خون مناسب جریان دارد که عامل ایجاد این فشار و حفظ آن ضربان مداوم قلب می باشد.فشار خون با افزایش سن افزایش می یابد و هرچه سن شما بالاتر می رود این احتمال که به علل مختلف مبتلا به فشار خون بالا شوید بیشتر می گردد اما نباید به انتظار نشست که دچار فشار خون بالا شد و بعد برای آن اقدام نمود،

ادامه مطلب ...