use

use

welcome
use

use

welcome

تمدن های فلات ایران

موقعیت طبیعی و شرایط خاص جغرافیایی فلات ایران موجب شده است سرزمین ما در زمره یکی از نخستین زیستگاه های انسان پیش از تاریخ به شمار رود. از قدیمی ترین سکونتگاه های انسانهای اولیه در ایران می توان به حوزه رودخانه خراسان در شرق ایران اشاره کرد. قدمت آثار کشف شده در این ناحیه به یک میلیون تا 800 هزار سال پیش از میلاد مسیح می رسد.

ادامه مطلب ...

بهترین زمان ورزش

خیلی از افراد عادت دارند که ساعت 6 صبح از خواب بیدار شده و به انجام تمرینات خود بپردازند و عقیده دارند که این زمان بهترین زمان برای ورزش کردن آنهاست چون به آنها برای ادامه روز انرژی می‌دهد اما خیلی‌های دیگر اصلاً فکرش را هم نمی‌کنند که حتی یک روز قبل از ظهر تمریناتشان را انجام دهند و ترجیح می‌دهند که بعد از شام یک دوری بزنند و کمی‌ پیاده روی کنند اما آیا ساعت خاصی وجود دارد که تمرین کردن در آن ساعت بیشتر نتیجه دهد؟

ادامه مطلب ...

نقش فعالیت بدنی در کنترل وزن

فعالیت بدنی راهکاری مهم در مبارزه علیه چاقی است و اگر فرض کنیم یک پوند چربی شامل ۳۵۰۰ کالری اضافی می باشد ، فرد باید جهت کاهش چربی این کالری ها را از طریق فعالیت بیشتر بسوزاند فعالیت بدنی می تواند بر وزن بدن به سه صورت مختلف تاثیر گذارد. در مرحله اول مانع افزایش وزن شود . فعالیت های بدنی تقریبا هر روزه که ماهها و سالها تداوم داشته باشد با بالا رفتن سن خطر بروز چاقی را کاهش می دهد .

ادامه مطلب ...

کره ماه

ما غالبا خورشید را در آسمان میبینیم. اما در منظومه شمسی نزدیک ترین همسایه ما ماه است. وقتی که قرص کامل ماه را میبینیم به نظر میرسد که ماه و خورشید به یک اندازه اند. ولی در واقع قطر ماه در حدود ۳۵۰۰ کیلومتر، یا کمی بیش از یک چهارم قطر زمین است، و حالا آنکه قطر خورشید ۴۰۰ بار از قطر ماه بزرگتر است. اما چون ماه به زمین بسیار نزدیک تر است، به اندازه به اندازه ی خورشید به نظر می آید. فاصله ی ماه از زمین فقط در حدود ۳۸۴۰۰۰ کیلومتر است.

ادامه مطلب ...

DNA چیست؟

بعد از سال ۱۸۸۶ در نتیجه تحقیقات مندل معلوم شد، که موجودات زنده دارای فاکتورهای ارثی اند که به صورت مستقل بدون تغییر از یک نسل به نسل دیگری انتقال میابند. در این قسمت اولین گام توسط میشر Miescher برداشته شده بود، که در سال ۱۹۶۹ نو کلییک اسید Nucleic Acid را در هسته کشف نمود. در اوایل قرن بیستم توسط بویری Boveri و سوتن Sutton ثابت شد، که فاکتورهای ارثی یا جن ها بالای کروموزم ها موقعیت دارند.

ادامه مطلب ...